انواع نژاد سگ های ورزشی
چت روم
درباره ما


سبحان بدیعی
با سلام.به وبسایت خودتون خوش اومدین.بنده سبحان بدیعی هنرجوی سال دوم رشته کامپیوتر هستم و در هنرستان حرفه ای ((عسگری))استان آذربایجان غربی در حال تحصیل ام و همواره سعی میکنم که این سایت رو به آخرین مطالب علمی دنیا آپدیت کنم و بیشتر مطالب در علوم سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر متمرکز بشه.ممنونم واسه حمایت های تمام عزیزان از جمله دبیران هنرستان، هم کلاسی ها و شما وبگردان محترم. Hey. Welcome to your website. Servant Sobhan badie second-year student in the School of Computer Science and am a professional ((Askari)) West Azarbaijan studying and I always try to update this website with the latest scientific world. and most of the content was focused on hardware and software. thank you for all the support for my loved ones, including school teachers, classmates and respected your browser.
ايميل : ss.badie@gmail.com


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 366
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 368
بازدید ماه : 651
بازدید کل : 131584
تعداد مطالب : 378
تعداد نظرات : 2971
تعداد آنلاین : 1



  • تاريخ ارسال : جمعه 18 اسفند 1391, 18:30
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

sport-dog-1

 

* معرفی سگ نژاد English cocker spaniel

کوکر اسپانیل انگلیسی سگی با اندازه متوسط و جمع و جور است. سر قوس دارد وزمانی که از پهلو به آنها نگاه شود سرشان کمی پهن به نظر می رسد. پوزه از طول سر امتداد پیدا کرده است. بینی آنها سیاه و سفید و یا قهوه ای بسته به رنگ پوشش میباشد. دندان ها به غیر از دندانهای نیش بسیار منظم میباشند. چشم ها بیضی شکل با اندازه متوسط هستند و به رنگ قهوه ای تیره و یا فندقی در سگهای جگری رنگی هستند. گوش های آویزان آنها با موهای ابریشمی، یا موجدار پوشیده شده است. قفسه سینه عمیق است و پاهای جلو مستقیم و صاف میباشد. دم معمولا لنگر انداخته است. توجه: لنگرگاه دم در اکثر نقاط اروپا غیر قانونی است. پاها مانند پاهای گربه میباشد و انگشتان پا قوسی محکمی دارند. طول موها در کل بدن متوسط میباشد​​ ، اما بر روی سر موها زیبا و کوتاه میباشد. رنگ پوشش آنها سیاه و سفید، جگری یا قرمز ، بلوطی با سفید ، بلوطی با سیاه و سفید ،رنگارنگ و یا با لکه های قرمز میباشد.برای آنها رنگ های بسیاری مجاز است، ولی بر روی سگ های سفید رنگ این رنگها فقط در قفسه سینه قابل قبول است. در این نژاد گاهی لکه های قهوه ای مایل به زرد درسگهای سیاه و سفید، جگری یا رنگارنگ وجود دارد. سگهای رنگارنگ اغلب به نام “roans” نامیده میشوند . دو نوع از کوکر انگلیسی وجود دارد: کوکر مزرعه ای و کوکر نمایشی. کوکر نمایشی موهای بلندتری نسبت به مدل کوکر مزرعه ای / کاری دارد.

 

خلق و خو:

کوکر اسپانیل انگلیسی، سگی باهوش، محکم و قوی ، پر جنب و جوش، چابک و دوست داشتنی، دلپذیر، مهربان، اهل تفریح ​​و بازی و محبت میباشد.رابطه بسیار خوبی با کودکان دارند. آنها به عنوان یک همدم بسیار مناسب میباشند. به طور کلی این نژاد در ارتباط با غریبه ها به راحتی برخورد میکند، اما برخی ازآنها میتوانند به اندازه کافی اجتماعی نباشند. این نژاد به خوبی می تواند با گربه خانواده ارتباط برقرار کند.همانطور که گفتیم دو نوع کوکر وجود دارد، کوکر کاری و کوکر نمایشی . انواع کاری برای کار در مزرعه و شکار تربیت شده اند. نوع نمایشی برای نشان دادن ساختارشان تربیت شده اند. هر دو نوع پر انرژی هستند و نیاز به ورزش روزانه دارند، اما نوع کاری سطح بالاتری از انرژی دارد، و نیازمند ورزش بیشتری میباشد. آنها به تن صدا حساس هستند و نمی خواهند با صدای بلند تصور کنند که صاحبی قوی تر ازخود دارند ، با این حال هیچگاه نباید با آنها با خشونت و با صدای بلند برخورد کرد. این خلق و خو در هر دو نوع مشترک است اما در نوع کاری خصوصیات به طور گسترده ای متفاوت است بسته به این که صاحبان سگ چگونه و به چه مقدار و چه نوع ورزشی را برای آنها مورد استفاده قرار میدهند. 

 

قد، وزن:

قد: سگ نر (۳۸-۴۳cm) ، سگ ماده (۳۶-۴۱ سانتی متر)
وزن: سگ نر (۱۳-۱۶kg) ، سگ ماده (۱۲-۱۵kg)

 

مشکلات سلامتی:

این نژاد مستعد ابتلا به عفونت گوش میباشند. در طول تابستان، گوشها اغلب باید بررسی شوند.از آنجائیکه نزدیک به زمین خیلی معلق هستند ،میتوانند آسیبهای زیادی بینند،از جمله: برخورد با انبر دست و یا مته که میتواند منجر به سوراخ شدن گوش و یا حتی ناشنوایی شود. وزنشان را براحتی از دست میدهند پس به آنها زیاد غذا ندهید.

 

شرایط زندگی:

کوکر انگلیسی برای محیط آپارتمان مناسبند به شرطی که به آنها اجازه فعالیت بدنی روزانه کافی داده شود ، به هر حال وجود یک حیاط کوچک مکان مناسبی برای آنها خواهد بود . 

 

ورزش:

کوکر انگلیسی نیازمند ورزش روزانه کافی میباشد. آنها نیازمند یک پیاده روی روزانه هستند.

 

امید به زندگی:

در حدود ۱۲-۱۵ سال.

 

نظافت:

برس کشیدن منظم پوشش آنها بسیار مهم است. پوشش آنها در نژادهای مختلف متفاوت است. بعضی ازپوششها یک مقدار بیش از حد موهای پنبه ای دارند و مستعد ابتلا به بیماری بوریا هستند، در حالی که برخی دیگرپوشش آنها بیشتر ابریشمی ومسطح میباشند و کمتر در معرض ابتلا به بیماری بوریا هستند. استحمام در صورت لزوم با شامپوی خشک توصیه میشود. گوشها برای بررسی وجود دانه های چمن و نشانه هایی از عفونت باید بررسی شوند. موم اضافی در گوشها بایدبه طور منظم تمیز شوند.با برس مخصوص پا باید سطح زیرین پا تمیز شود. موهایی که در اطراف پد پا هستند باید اصلاح شوند، اما نه بین انگشتان پا . پس از بازی در زمینهای گیاهی و یا جنگل ها باید پوشش آنها را برس کشید.در این نژاد ریزش مو متوسط است.

 

منشاء:

کوکر انگلیسی یکی از قدیمی ترین spaniels های شناخته شده است. در اصل به عنوان یک یک سگ اسپانیل کلی قرنها پیش وارد انگلستان شد، ،این سگها بعدها نژادهای مختلف اسپانیل تقسیم شدند،مانند: English Springer ، Cocker Spaniel ، Clumber، Sus*** ، Welsh Springer ، Field ، و Irish Water. کوکر و اسپرینگراسپانیل با هم با اندازه های مختلف توسعه پیدا کردند، تا سال ۱۸۹۲ که باشگاه کنل از انگلستان آنها را به عنوان نژاد جداگانه به رسمیت شناخت. در سال ۱۹۴۶، باشگاه آمریکایی و کانادایی کنل کوکر اسپانیل انگلیسی را به رسمیت شناخت و این نژاد را از نژاد آمریکن کوکر اسپانیل جدا دانست.کوکر انگلیسی یک سگ شکار است که توانایی کار دشوار را هم در زمین مرطوب و هم در زمین خشک دارد.این نزاد در بازیابی اشیاء پرتابی با دهان بسیار عالی هستند. آنها به دستورات به خوبی گوش میدهند . نام “کوکر” از خروس جنگلی آسیایی و اروپایی گرفته شده است، که یک سگ شکاری برای شکار پرندکان میباشد. برخی از کوکرهای انگلیسی استعدادهایی نظیر شکار، ردیابی، بازیابی، دیده بان، چابکی و اطاعت رقابتی دارند.

 

 

* معرفی سگ نژاد Clumber spaniel

کلامبر اسپانیل سگی سنگین ،نزدیک به زمین با پاهای کوتاه می باشد. سر بزرگ او با پوزه گسترده، عمیق، و ابروهای پرپشتی میباشد. بینی بزرگ میباشد با سایهای به رنگهای قهوه ای ، بژ، رز و گیلاسی. دندانها به غیر از دندانهای نیش بسیار منظم میباشند. قفسه سینه گسترده و عمیق است و پاهای جلویی مستقیم و صاف میباشند.

چشم های عمیق آنها به رنگ کهربایی تیره است. قسمت آویخته لب بالای سگ بیش از فک پایین آویزان است. گوشها تقریبا مثلثی شکل هستند و سرشان کمی گرد میباشد و به سمت پائین آویزان هستند. گردن ضخیم، سنگین و در گلوبسیار کلفت است. دم پرپشت آنها به پشت لنگر انداخته است. توجه: در اکثر نقاط اروپا الحاق دم غیر قانونی است. پوشش پرپشت آنها نرم ، صاف و متراکم و است. پوشش آنها عمدتا سفید، با لکه های لیمویی و یا پرتقالی است.

 

sport-dog-2

خلق و خو:

کلامبر اسپانیل به عنوان یک سگ مطیع، شیرین، باهوش و دلپذیر شرح داده شده است. در میان سایر نژادها آخرین گزینه و آسانترین نوع از نژادهای شکاری میباشد. آنها بسیار مهربان هستند و هنگامیکه بالغ شوند بسیار فعال خواهند بود.این نژاد با سایر سگها و حیوانات خانگی رابطه خوبی دارد. آنها می توانند نسبتا غالب باشند وبه موجودات خیره سری تبدیل شوند اگر صاحبانی منفعل، ترسو و یا بی حوصله داشته باشند .حیوانات بسیار شوخ طبعی هستند و با فرزندان بسیار قابل اعتماد میباشند. معاشرت آنها برای پیدا کردن دوستان از میان غریبه ها بسیار آسان است. آنها نسبت به نظم و انضباط خشن هیچ پاسخی نمیدهند، اما باید برای برقراری ارتباط با آنها آرام و با اعتماد به نفس بود. این سگ دارای یک حافظه خوب است وبسیار مشتاق به یادگیری است که با وجود حافظه بسیار خوبش آموزش آنها بسیار آسان میشود. کلامبر اسپانیل می تواند به عنوان سگ شکار استفاده شود. آنها شکار قرقاول و کبک را ترجیح میدهند. آنها به بازیابی اشیاء پرتاب شده علاقه زیادی دارند و همچنین به جویدن اسباب بازی.

 

قد، وزن:

قد: ۱۶-۲۰ اینچ (۴۱-۵۱ سانتی متر)
وزن: ۵۵-۸۵ پوند (۲۵-۳۹ کیلوگرم )

 

مشکلات سلامتی:

بعضی از آنها مستعد ابتلا به entropion، آب مروارید، panosteitis (لنگش نوجوانی)، دیسپلازی مفصل ران و خشکی چشم هستند. آنها تمایل به خروپف، خس خس و یاوه سرایی کردن دارند. آنها مستعد ابتلا به آلرژی پوستی نسبت به گزش کک هستند .از آنجاکه انها بسیار به جویدن علاقه دارند هیچگاه به آنها اجازه ندهید اجسام خارجی را بجوند.آنها براحتی دچار اضافه وزن میشوند پس نباید به آنها بیش از حد غذا داد. 

 

شرایط زندگی:

کلامبرها برای محیط آپارتمان مناسبند به شرطی که به آنها اجازه فعالیت بدنی روزانه کافی داده شود ، به هر حال وجود یک حیاط کوچک مکان مناسبی برای آنها خواهد بود. آنها در داخل خانه بسیار غیر فعال هستند.آنها آب و هوای سرد را ترجیح میدهند.

 

ورزش:

کلامبر جوان بسیار سریع رشد می کند و بسیار فعال است.آنها در تبدیل شدن به یک سگ بزرگسال سرعت قابل ملاحظه ای دارند. آنها نیازمند یک پیاده روی طولانی روزانه میباشند. آنها به بازیابی اشیاء پرتاب شده علافه زیای دارند و میتوانند ساعتها با این کار سرگرم شوند. پیاده روی های روزانه در سلامت روانی سگ بسیار مهم است. این نژاد یک شناگر خوب میباشد.

 

امید به زندگی:

در حدود ۱۰-۱۲ سال.

 

نظافت:

پوشش آنها باید به طور منظم برس کشیده شود. آنها گاه به گاه نیازمند پیرایش میباشند. گوش ها و چشم ها باید بطورمنظم تمیز و بازرسی شوند. برخی از این سگ ها دچار سوزش گوش میشوند که لوسیون های ویژه می تواند برای کمک به آنها ارائه شود. اگر بیش از حد در زیر گوش مو وجود دارد، آن را قبل ازاستفاده از لوسیون تمیز کنید. در این نژاد ریزش مو سنگین است.

 

منشاء:

سگهای نژاد Basset Hound ، Alpine Spaniel و St. Bernard ممکن است به اصل و نسب کلامبر اسپانیل کمک کرده باشند. تاریخچه اولیه کلامبر اسپانیل به خوبی مستند نشده است و هیچ مدرک وجود ندارد، اما برخی می گویند که این سگ در قرن ۱۸ در اطراف کشورفرانسه و در سال ۱۷۶۸ توسط یک دوک به نام Noailles سرچشمه گرفته است. این شخص برای رهایی از تهدید انقلاب، او سگ خود را به انگلستان، نزدیک به خانواده اش، به نزد دوک نیوکاسل منتقل کرد. برخی می گویند آن سگ در آنجا کامل شد و با موفقیت در نمایش اول خود را در قرن نوزدهم ارائه شد. گفته اند که این نژاد مورد علاقه چندین پادشاه بریتانیا بوده است، از جمله شاهزاده آلبرت (همسر ملکه ویکتوریا ا)، شاه ادوارد هفتم و پسر او، شاه جورج .V نام کلامبر از املاک دوک نیوکاسل مشتق شده است،کلامبر پارکی است به مساحت ۳۸۰۰ هکتار در Nottinghamshire انگلستان. Clumber نام و نام خانوادگی خود را به احتمال زیاد از نام های باستانی، “Clun” از یک رودخانه محلی گرفته است. نمونه هایی از نقاشی های این نژاد به رنگهای سفید و نارنجی است که عازم شکار بوده اند وجود دارد. اگرچه استانداردهای اولیه و واقعی برای رنگ لیمویی اولویت قائل شده است. کلامبر سنگین ترین سگ نژاد Spaniels است، و سگ شکاری آرام و آهسته میباشدو گاهی به تنهایی قادر به انجام کار است. آنها استقامت بالایی دارند و از بویایی خوبی برخوردارند. از آنها برای شکار کبک، قرقاول و استفاده می شود.این نژاد در کانادا در سال ۱۸۴۸ وارد شد و از آنجا راه خود را به ایالات متحده باز کرد. این نژاد برای اولین بار در سال ۱۸۸۴ توسط AKC به رسمیت شناخته شده و یکی از ۹ نژاد نخست به رسمیت شناخته شده توسط این باشگاه بود.Clumbers نژادی بسیار نادر است و پیدا کردن آنها بسیار سخت است.

 

 

* معرفی سگ نژاد Chesapeake bay retriever

چساپیک بای رتریور سگی قوی و عضلانی است. سر گسترده ​​است. پوزه درطول جمجمه کشیده شده و به تدریج کاهش به یک نقطه کاهش می یابد. چشم های گسترده آنها به رنگ زرد مایل به رنگ کهربایی میباشند. گوش ها ی کوچک آنها به سمت پائین آویزان است. دندان ها به غیر از دندانهای نیش بسیار منظم هستند.

لب ها نازک است. دم طولی متوسط دارد و در قاعده کلفت است. Dewclaws در ناحیه پاها، کمر معمولا همیشه حذف شده است و در پاهای جلویی ممکن است وجود داشته باشد یا ممکن است حذف شده باشد. انگشتان پا در شنا کمک شایانی میکند. پوشش چرب آنها کوتاه با یک موج متراکم است. روغن موجود در پوشش آنها نه تنها مانند پرهای اردک آب را دفع میکند وسرعت خشک شدن پوشش آنها را بالا میبرد بلکه سگ را قادر می سازد تا در آب سرد به خوبی شنا کند. رنگ پوشش آنها عبارتند از: قهوه ای، قرمز، زنبق زرد یا قهوه ای مایل به زرد .گاهی اوقات یک نقطه سفید و کوچکی بر روی سینه، شکم، پا، یا پاها وجود دارد.

 

sport-dog-3

 

خلق و خو:

این نژاد سگی باهوش، شجاع ، مطیع، مهربان،با محبت ،دوستانه میباشد.آنها قادر به یادگیری میباشند ،اگر چه آنها ممکن است کمی آهسته یاد بگیرند. چیساپیک ها رابطه خوبی با کودکان دارند. آنها علاقه شدیدی به آب، شنا و بازیابی اشیاء پرتاب شده دارند. این نژاد با گربه هایی که در حال حاضر در خانه خود زندگی می کنند رابطه خوبی دارند، اما ممکن است با گربه دیگر حالت تهاجمی داشته باشند. گرفتن این سگ برای مالکین بی تجربه جدید توصیه نمی شود. برای کنترل آنها نیاز به اعتماد به نفس و اعمال قدرت طبیعی بیش ازحد میباشند. در صورت امکان،میتوانید این سگ را در کلاس اطاعت شرکت دهید. چساپیک ها می توانند نسبتا غالب باشند وبه موجودات خیره سری تبدیل شوند اگر صاحبانی منفعل، ترسو و یا بی حوصله داشته باشند.از به درستی آموزش دیدن و اجتماعی شدن آنها بخوبی مطمئن شوید. توله سگ خود را با همان اندازه ای که هست که به سگ های دیگر معرفی کنید،این کار باعث میشود آنها بیشتر احساس آرامش بکنند. چساپیک تمایل زیادی به بازیابی اشیاء پرتاب شده دارند. آنها بدون رهبری مناسب می توانند به موجوداتی پرخاشگر تبدیل شوند که با غریبه ها و سایر سگها رفتار بسیار خشنی خواهند داشت. چساپیک ها معمولا خیلی دیر و به کندی به بلوغ میرسند. 
 

قد، وزن:

قد:سگ ماده (۵۳-۶۱ سانتی متر)، سگ&n

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: انواع نژاد سگ های ورزشی,
تبليغات